Good Food is niet alleen de kwaliteit van het product. Voor Irene’s Catering gaat het om meer dan alleen eten. Good Food gaat ook over de band met de afnemers, eerlijk zijn en een eerlijke prijs voor de producten. Daarnaast gaat Good Food ook over het personeel en de het soort bedrijf dat je bent.
Ontzorgen
Van een sandwich tot een meerdaags (bedrijfs)event, het mag je bij Irene’s aan niets ontbreken. Niets is vervelender dan dat producten of diensten niet aan de verwachting voldoen. Niet qua gemaakte afspraken, maar ook niet qua smaak en prijs. We blijven continu de afstemming zoeken met de gebruikers. Of het nu om een sandwich gaat of over de gehele bedrijfscatering, ontzorgen staat centraal. Irene’s doet het werk en de afnemer geniet. Bij Irene’s maken we het verschil door met de afnemer mee te denken. Blijven vernieuwen en blijven meedenken. Samen kijken naar wat er nodig is en daarbij niet putten uit bijvoorbeeld een bestaand assortiment, maar kijken naar wat de afnemer wil en wat bij de afnemer past. Vanuit deze gedachte is het bedrijf ook gegroeid. Toen we met onze sandwiches bij bedrijven en particulieren binnenkwamen, kregen we steeds vaker de vraag om mee te denken over (bedrijfs)feestjes. Daarbij hoort ook het geven van goed, betrouwbaar advies. En dat hoeft niet altijd te zijn wat de gebruiker wil horen. Maar door het meedenken en het goede advies, ontstaan de mooiste dingen. Voor ons is eerlijk eten is ook eerlijk advies.
Sociale onderneming
Naast eerlijk advies en meedenken met afnemers, hebben we als bedrijf ook oog voor onze medewerkers. Een groot deel van onze collega’s heeft een zogenaamde afstand tot de arbeidsmarkt. De labeltjes die zij hebben, zien wij niet. Voor ons zijn het gemotiveerde mensen die graag willen en daar soms ondersteuning bij nodig hebben. Irene’s verschilt daarbij met een reguliere, commerciële cateraars. We vinden dat iedereen moet mee kunnen doen in het arbeidsproces. En dan moet je soms het proces aanpassen, zodat mensen ook echt mee kunnen doen. Binnen ons bedrijf houden we dus rekening met de belemmeringen. Deze verschillen van sociaal maatschappelijke belemmeringen tot cognitieve of fysieke belemmeringen, maar bijvoorbeeld ook (tijdelijke) werkloosheid door onder andere vroegtijdig schoolverlaten, ontslag, burnt-out of een andere taal en cultuur.
Deze diversiteit en de ontwikkeling die mensen binnen ons bedrijf kunnen maken, daar doen we het voor. Een omgeving waar je vanuit de praktijk kunt leren, maar waar we werken. Werken aan het bedrijf en aan jezelf. We maken afspraken om het beste uit elkaar te halen. We werken aan motivatie en (re)activatie. Elkaar begrijpen en van elkaar leren
De maatschappelijke impact is dat medewerkers weer zelfstandig in het levensonderhoud kunnen voorzien, geen aanspraak hoeven maken op sociale voorzieningen, maar boven al zich weer gewaardeerd voelen om wie ze zijn en wat ze doen. Ze doen mee aan de maatschappij.
Een groot deel van onze inkomsten investeren we in medewerkers. We accepteren dat bijvoorbeeld de productiviteit soms lager is. En we maken tijd vrij voor coaching en bieden de nodige ruimte en ontwikkeling. Die tijd maken we ook vrij voor de vele gesprekken en handeling met bijvoorbeeld de praktijkscholen, het UWV en andere uitkeringsinstanties en de begeleiders en coaches.
Naast investeren in de medewerker, investeren we ook in de maatschappij. Vaak zijn wij te vinden bij maatschappelijke events waar wij de catering verzorgen. Soms tegen kostprijs, vaak een investering vanuit de winst. Zo ondersteunen we diverse projecten van maatschappelijke organisaties en serviceclubs.
We zijn trots op het feit dat we door Social Enterprise NL worden aangemerkt als Sociaal Ondernemer. Voor ons is eerlijk eten ook mensen weer eerlijke kansen bieden.
Pagina's: 12